Baltijos choras pradeda gastroles tango ritmu

Rugsėjo 20–23 dienomis jungtinis Baltijos choras surengs keturis koncertus Baltijos pajūrio miestuose Liepojoje, Plungėje, Svetlogorske ir Gdanske. Choras atliks įspūdingą programą, kurioje skambės Lotynų Amerikos ritmo ir ekspresijos kupinos Martin Palmeri mišios „Misa a Buenos Aires“ ir keturi projekte dalyvaujančių šalių kompozitorių kūriniai.
Kartu su choru koncertuos ir ilgametes tradicijas puoselėjantis Vilniaus Universiteto kamerinis orkestras, vadovaujamas Modesto Jankūno.

Baltijos choras tęsia prieš trejus metus pradėtą tradiciją, suvienyti keturių šalių – Lietuvos, Latvijos, Lenkijos bei Rusijos – chorų balsus ir padovanoti klausytojams plataus mąsto ir išskirtinio skambesio programą.

Per šimtą dainininkų jungiančiame Baltijos chore dainuoja Vilniaus Universiteto mišrus choras „Pro Musica“ (vadovė Rasa Gelgotienė), Balstogės technologijos universiteto mišrus choras (vadovė Violeta Milkowska), Sankt Peterburgo mišrus jaunimo choras „Lauda“ (vadovė Marina Kirejeva) ir Liepojos mišrus choras „Intis“ (vadovė Ilze Valce).

2017 m. pradėtame projekte Jungtinis Baltijos jūros šalių choras atliko V. Miškinio stambios formos kūrinį keturiems mišriems chorams su vargonais, P. Lukaševskio, P. Vasks ir S. Rachmaninovo kūrinius. Koncertai įvyko Vilniuje, Marijampolėje, Rygoje, Balstogėje ir Sankt Peterburge.

„Tokie jungtiniai chorų projektai ne tik leidžia imtis sudėtingesnių programų, bet ir supažindina mūsų pačių choristus su keturių šalių muzika, o klausytojams suteikia galimybę geriau pažinti Baltijos jūros regiono chorinę kultūrą“, – teigė Vilniaus Universiteto mišraus choro „Pro Musica“ vadovė Rasa Gelgotienė.

Pasak R.Gelgotienės, dalyvavimas Baltijos choro projekte yra ir meistriškumo kursai visiems keturiems chorams, nes jiems diriguoja keturi skirtingi dirigentai, kurių kiekvienas atskleidžia skirtingas kūrinio atlikimo subtilybes.

Šiais metais choras atliks vieno produktyviausių ir paklausiausių lietuvių chorinės muzikos kompozitoriaus Vytauto Miškinio „O Salutaris Hostia“ – puikų išskirtinės chorinės faktūros ir spalvingos harmonijos pavyzdį. Taip pat skambės vienas žinomiausių rusų chorinės literatūros kūrinių, Aleksandro Archangelskij ,,Pomyshliaju denj strashnyj” (,,Apmąstau paskutinio teismo dieną”). Koncerte bus atliekamas ir lenkų kompozitoriaus, minimalisto Henryk Gorecki „Totus tuus“ – didelės apimties, meditacinę nuotaiką kurianti giesmė skirta Mergelei Marijai. Neatsitiktinai pasirinktas ir Eriks Ešenvalds kūrinys „Stars“, plačiai žinomas dėl jame naudojamo taurių akompanimento, kurio šaltas skambesys iš tiesų kuria kosminės erdvės įspūdį. Choristai turės progą atlikti iš Liepojos kilusio kompozitoriaus kūrinį jo gimtojo miesto „Lielais dzintars“ salėje.

Koncerto pabaigoje jungtinis Baltijos jūros choras kartu su Vilniaus universiteto orkestru atliks Lotynų Amerikos muzikos šedevrą – Martin Palmeri „Misa a Buenos Aires“ („Misatango/Mišios tango ritmu“). Argentinos chorinės ir simfoninės muzikos kūrėjo Martin Palmeri Misatango (premjera 1996 m.) yra pirmas autoriaus kūrinys, kuriame jis eksperimentavo susiedamas klasikinį chorinį atlikimą ir tango orkestruotę. Pasak paties M.Palmeri, jo vadovaujamas choras norėjo dainuoti tango, tačiau a capella kūrinių atlikimas buvo pernelyg sudėtingas. Taip gimė idėja sukurti tango ritmika ir maniera atliekamą partiją orkestrui ir prie jos prijungti chorą. Pasak kompozitoriaus, šis kūrinys paremtas polifonija, kurią, dar labiau išryškina tai, jog „Misatango“ atliekamos lotynų, o ne ispanų kalba. 2013 m. „Misa a Buenos Aires“ skambėjo Šv. Ignaco Lojolos bazilikoje Romoje Popiežiaus Pranciškaus garbei surengtame koncerte.

Gastrolių planas:

Rugsėjo 20d. 19.00 Oliwa Katedra, Gdanskas (Lenkija)

Rugsėjo 21 d. 17.00 Koncertų salė „Jentarnyj“, Svetlogorskas (Karaliaučius)

Rugsėjo 22 d. 17.00 Plungės kultūros centro salėje (Lietuva)

Rugsėjo 23 d. 19.00 Koncertų salė „Lielais dzintars“, Liepoja (Latvija)

Dalintis: